Chitipa, Malawi
Chitipa is een plaatsje helemaal in het noorden van Malawi. Ik heb daar 4 amerikanen van een goed doel organisatie naar toe gevlogen en heb daar een paar dagen met ze doorgebracht.
Dorpjes bezocht om te kijken hoe ze daar omgaan met de hygiene nadat ze daar voorlichting over gekregen hebben.
Handen wassen na bezoek van het toilet schijnt heel belangrijk te zijn...............
We hebben daar een voorstelling gezien van een groep mensen die daarmee voorlichting geven hoe meer diverse maaltijden te bereiden.
Het schijnt dat de mensen veelal hetzelfde eten omdat ze dat gewoon gewend zijn. Hier wordt veel "nsima" gegeten. Dat wordt gemaakt van mais. Eerst dogen ze het, dan malen en dan koken. Dan heb je een brei dat lijkt op aardappelpuree maar dan wit.
Na aankomst met met mijn vliegtuig had ik veel bekijks.


0 Comments:
Post a Comment
<< Home